Telefonisch contact
Spreekuren
De spreekuren vinden uitsluitend plaats op afspraak. U kunt hiervoor bellen met de assistente tussen 8.00 en 10.00 uur.
Deze lijn wordt veel gebruikt en kan dus wel eens bezet zijn. U helpt de assistente door de gesprekken kort te houden. De assistente informeert altijd naar uw hulpvraag, zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen.
Voor een afspraak wordt 15 minuten gereserveerd. Heeft u meer tijd nodig of zijn er meer vragen te bespreken, dan verzoeken wij u dit aan te geven bij de assistente. Zij houdt daar dan rekening mee.
Wij proberen iedereen zo goed en zo snel mogelijk te kunnen zien, maar de ervaring leert ons dat dat helaas niet altijd lukt. We trachten ernaar altijd een paar plekken vrij te houden voor mensen die niet tot de volgende dag kunnen wachten. Daarom kan het gebeuren dat de assistente u een plek op een andere dag aanbiedt of aan u vraagt de betreffende dag vroeg terug te bellen.
Mocht de assistente inschatten dat uw klacht niet tot de volgende dag kan wachten zal zij in overleg met de huisarts zorgen dat u dezelfde dag nog wordt gezien. Het kan gebeuren dat dit dan niet bij uw eigen huisarts is.
Telefonisch spreekuur
Voor korte vragen, adviezen en uitslagen kunt u tussen 10.30 en 12.00 uur bellen met de assistente. Indien nodig wordt u teruggebeld door de huisarts.
Huisbezoek
Als u niet in staat bent naar de praktijk te komen kunt u telefonisch een huisbezoek aanvragen tussen 8.00 en 10.00 uur. Zolang het mogelijk is ontvangen wij u bij voorkeur op de praktijk. Daar zijn alle faciliteiten aanwezig om u optimaal te onderzoeken en/of te behandelen. Visites kunnen wij alleen rijden op adressen beginnend met postcode 5491 en 5492.
Drukte in de huisartsenpraktijk
We doen er alles aan om iedereen zo goed en zo snel mogelijk te helpen. Ondanks dat zult u steeds vaker iets merken van de toegenomen drukte. We rekenen op uw begrip en geduld.
Waarom is het druk bij de huisarts?
Door een toenemende zorgvraag en een landelijk tekort aan zorgprofessionals, is de druk op de huisartsenzorg al langere tijd hoog. Daarnaast is het aanhoudend druk ook tijdens vakantieperiode en we gunnen iedereen de tijd om met het gezin even tot rust te komen.
Wat betekent dat voor u?
We doen er alles aan om iedereen zo goed en zo snel mogelijk te helpen. Tijdens vakantieperiode zijn we genoodzaakt om zorg die minder urgent is, uit te stellen of op een andere manier te verlenen. Zodat we patiënten die spoedeisende klachten hebben snel kunnen helpen. Dit houdt in dat u bij niet-acute vragen langer moet wachten, of dat u op een andere manier wordt geholpen dan u gewend bent. Bijvoorbeeld door een andere arts of via telefonische afhandeling. Uiteraard maken we die afweging heel zorgvuldig. We kijken per patiënt wat medisch verantwoord is; onze praktijkassistenten beoordelen alle zorgvragen die binnenkomen op basis van urgentie en prioriteit. Als het nodig is natuurlijk in overleg met de arts.
Hoe kunt u ons helpen?
Om drukte in de praktijken en aan de telefoon te beperken, kunnen wij uw hulp goed gebruiken:
Bedenk goed of telefonisch contact of een bezoek aan de praktijk noodzakelijk is. De website www.moetiknaardedokter.nl helpt u hierbij. Ook op www.thuisarts.nl krijgt u op veel gezondheidsvragen een antwoord. Hier vindt u betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid – gemaakt door artsen en in begrijpelijke taal.
Tot slot: We rekenen op uw geduld en begrip in de gesprekken met onze medewerkers, maar schroom niet om ons te bellen.